Vilkår og betingelser

1. Definitioner

a) Deluxerie, der er etableret i Holland, handelskammer nr. 86595431, kaldes sælger i disse generelle vilkår og betingelser.

b) Den anden part af sælgeren kaldes køberen i disse generelle vilkår og betingelser.

c) Parterne er sælger og køber sammen.

d) Aftalen henviser til købsaftalen mellem parterne.

2. Anvendelse af generelle vilkår og betingelser

a) Disse vilkår og betingelser gælder for alle tilbud, aftaler og leveringer af tjenester eller varer fra eller på vegne af sælgeren.

b) Afvigelse fra disse vilkår og betingelser er kun mulig, hvis det udtrykkeligt er aftalt skriftligt af parterne.

3. Betaling

a) Priserne på produkterne kan ændres uden varsel. Sælgeren er helt fri til at bestemme priserne og rabatterne på de tjenester eller produkter, der tilbydes på webstedet.

b) Yderligere forsendelsesomkostninger kan gælde som bestemt og specificeret i forsendelses- og leveringsomkostningerne. (For mere information, se afsnit 6 i disse brugsbetingelser.) Brugeren er forpligtet til at betale dette gebyr ud over afgiften på de bestilte produkter.

c) I tilfælde af prisfejl eller forkerte produktoplysninger som følge af typografiske fejl eller systemfejl forbeholder Deluxerie sig retten til at annullere ordrer med forkerte oplysninger uden yderligere forpligtelse over for kunden, selv efter modtagelse af ordrebekræftelse eller forsendelsesbekræftelse.

4. Tilbud og pris

a) Tilbud er uforpligtende, medmindre en acceptperiode er angivet i tilbuddet. Hvis tilbuddet ikke accepteres inden for den fastsatte periode, bortfalder tilbuddet.

b) Leveringstider i tilbud er vejledende og berettiger ikke køber til opløsning eller kompensation, hvis de overskrides, medmindre parterne udtrykkeligt har aftalt andet skriftligt.

c) Tilbud gælder ikke automatisk for gentagne ordrer. Parterne skal udtrykkeligt være enige om dette skriftligt.

d) Den pris, der er angivet på tilbuddet på fakturaen, består af købsprisen inklusive moms og eventuelle andre offentlige afgifter.

5. Fortrydelsesret

a) Forbrugeren har ret til at opløse aftalen inden for 30 dage efter modtagelse af ordren uden at give nogen grund (fortrydelsesret). Perioden starter fra det øjeblik, ordren er modtaget af forbrugeren.

b) Der er ingen fortrydelsesret, hvis produkterne skræddersys i henhold til ens specifikationer eller har en kort holdbarhed.

c) Forbrugeren kan bruge en fortrydelsesformular fra sælgeren. Sælger er forpligtet til at stille dette til rådighed for køberen straks efter købers anmodning.

d) I refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Man vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om man vil returnere produktet med alt leveret tilbehør og – hvis det er rimeligt muligt – i den originale forsendelsesemballage til sælgeren i overensstemmelse med de betingelser leveret af iværksætterens klare instruktioner.

6. Ændringer af aftalen

a) Hvis det under udførelsen af aftalen viser sig, at det for en korrekt udførelse af opgaven er nødvendigt at ændre eller supplere det arbejde, der skal udføres, vil parterne justere aftalen i overensstemmelse hermed i god tid og i gensidig konsultation.

b) Hvis parterne er enige om, at aftalen ændres eller suppleres, kan tidspunktet for afslutningen af forestillingen blive påvirket. Sælgeren underretter køberen herom så hurtigt som muligt.

c) Hvis ændringen eller tilføjelsen til aftalen har økonomiske og / eller kvalitative konsekvenser, underretter sælgeren køberen skriftligt på forhånd.

d) Hvis parterne er blevet enige om en fast pris, vil sælgeren angive, i hvilket omfang ændringen eller supplementet til aftalen vil medføre, at denne pris overskrides.

e) I modsætning til bestemmelserne i denne artikels tredje afsnit kan sælgeren ikke opkræve ekstra omkostninger, hvis ændringen eller tilføjelsen er resultatet af omstændigheder, der kan tilskrives.

7. Levering og overførsel af risiko

a) Så snart den købte vare er modtaget af køberen, overgår risikoen fra sælger til køber.

8. Forskning, klager

a) Køber er forpligtet til at inspicere de leverede varer på leveringstidspunktet, men under alle omstændigheder inden for den kortest mulige periode. På den måde bør køberen undersøge, om kvaliteten og kvantiteten af de leverede varer svarer til det, parterne har aftalt, eller i det mindste at kvaliteten og kvantiteten opfylder de krav, der gælder for dem i normal (handel) trafik.

b) Klager vedrørende skader, mangel eller tab af leverede varer skal af køberen fremsendes skriftligt til sælgeren inden for 10 arbejdsdage efter leveringsdagen.

c) Hvis klagen erklæres begrundet inden for den fastsatte frist, har sælgeren ret til enten at reparere eller genlevere eller annullere levering og sende køberen en kreditnota for den del af købsprisen.

d) Mindre og / eller sædvanlige afvigelser og forskelle i kvalitet, kvantitet, størrelse eller finish kan ikke påberåbes mod sælgeren.

e) Klager over et bestemt produkt har ingen indflydelse på andre produkter eller dele, der hører til den samme aftale.

f) Klager accepteres ikke længere, efter at køberen har behandlet varerne.

9. Prøver og modeller

a) Hvis en prøve eller model er blevet vist eller leveret til køberen, antages den kun at være leveret som en indikation, uden at den vare, der skal leveres, skal overholde den. Dette er anderledes, hvis parterne udtrykkeligt har aftalt, at den vare, der skal leveres, svarer til dette.

b) I tilfælde af kontrakter vedrørende fast ejendom antages også overfladearealet eller andre dimensioner og angivelser kun at være vejledende, uden at den leverede vare skal svare til den.

10. Levering

a) Levering finder sted “ab fabrik / butik / lager”. Dette betyder, at alle omkostninger er for køberen.

b) Køberen er forpligtet til at modtage varerne på det tidspunkt, hvor sælgeren leverer dem eller får dem leveret til en, eller på det tidspunkt, hvor disse varer stilles til rådighed for en i henhold til aftalen.

c) Hvis køber nægter at tage levering eller forsømmer at give oplysninger eller instruktioner, der er nødvendige for leveringen, har sælgeren ret til at opbevare varerne på købers regning og risiko.

d) Hvis varerne leveres, er sælgeren berettiget til at opkræve leveringsomkostninger.

e) Hvis sælgeren har brug for oplysninger fra køberen for at opfylde aftalen, begynder leveringstiden, efter at køberen har gjort disse oplysninger tilgængelige for sælgeren.

f) En leveringsbetingelse, der er angivet af sælgeren, er vejledende. Dette er aldrig en deadline. Hvis fristen overskrides, skal køberen give sælgeren en skriftlig meddelelse om misligholdelse.

g) Sælger er berettiget til at levere varerne i dele, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt, eller den delvise levering ikke har nogen uafhængig værdi. Sælgeren har ret til at fakturere disse dele separat ved levering i dele.

11. Force majeure

a) Hvis sælgeren ikke er rettidigt eller ikke korrekt opfylder sine forpligtelser i henhold til aftalen på grund af force majeure, er man ikke ansvarlig for skader, som køberen har lidt.

b) Med force majeure betyder parterne under alle omstændigheder enhver omstændighed, som sælgeren ikke kunne tage i betragtning på tidspunktet for indgåelsen af aftalen, og som et resultat af, at køberen ikke med rimelighed kan forvente, at den normale opfyldelse af aftalen, som sygdom, krig eller fare for krig, borgerkrig og oprør, overgreb, sabotage, terrorisme, strømsvigt, oversvømmelse, jordskælv, brand, virksomhedsbesættelse, strejker, udelukkelse af arbejdstagere, ændrede offentlige foranstaltninger, transportmuligheder og andre forstyrrelser i sælgerens forretning.

c) Endvidere forstår parterne med force majeure den omstændighed, at de leverandørselskaber, som sælgeren er afhængige af for opfyldelsen af aftalen, ikke opfylder de kontraktmæssige forpligtelser over for sælgeren, medmindre sælgeren kan bebrejdes for dette.

d) Hvis en situation som nævnt ovenfor opstår som følge af, at sælgeren ikke er i stand til at opfylde sine forpligtelser over for køberen, suspenderes disse forpligtelser, så længe sælgeren ikke er i stand til at opfylde sin forpligtelse. Hvis den situation, der er nævnt i foregående punktum, har varet i 30 kalenderdage, har parterne ret til at opløse aftalen skriftligt, helt eller delvist.

e) Hvis force majeure fortsætter i mere end tre måneder, har køberen ret til at opløse aftalen med øjeblikkelig virkning.

Opløsning er kun mulig med anbefalet brev.

12. Overdragelse af rettigheder

a) Partens rettigheder i henhold til denne aftale kan ikke overdrages uden forudgående skriftligt samtykke fra den anden part. Denne bestemmelse gælder som en klausul med ejendomsretlig virkning, jf. Artikel 3:83, andet afsnit, i den hollandske civillov.

13. Ejendomsforbehold og ret til tilbageholdelse

a) De varer, der er til stede hos sælgeren, og de leverede varer og dele forbliver sælgerens ejendom, indtil køberen har betalt hele den aftalte pris. Indtil det tidspunkt kan sælgeren påberåbe sig ejendomsforbeholdet og tage varerne tilbage.

b) Hvis det aftalte beløb, der skal betales forud, ikke betales eller ikke betales til tiden, har sælgeren ret til at suspendere arbejdet, indtil den aftalte del er betalt. Der er derefter en kreditors standard. I så fald kan en forsinket levering ikke påberåbes mod sælgeren.

c) Sælgeren er ikke autoriseret til at pantsætte eller på anden måde belaste de varer, der er underlagt ejendomsforbehold.

d) Sælger forpligter sig til at forsikre de varer, der leveres til køberen med forbehold af ejendomsforbehold, og til at holde dem forsikret mod brand, eksplosion og vandskade samt mod tyveri og stille politikken til rådighed til inspektion på første anmodning.

e) Hvis varer endnu ikke er leveret, men den aftalte forskudsbetaling eller pris ikke er betalt i henhold til aftalen, har sælgeren ret til tilbageholdelse. Varen leveres derefter først, når køberen har betalt fuldt ud og i overensstemmelse med aftalen.

f) I tilfælde af afvikling, insolvens eller suspension af køberens betaling forfalder købers forpligtelser straks.

14. Ansvar

a) Ethvert erstatningsansvar for skader, der opstår som følge af eller i forbindelse med opfyldelse af en aftale, er altid begrænset til det beløb, der i det relevante tilfælde udbetales af den eller de ansvarsforsikringspolicer, der er tegnet. Dette beløb forhøjes med fradragsberettiget i henhold til den relevante politik.

b) Sælgers ansvar for skader som følge af forsæt eller forsætlig hensynsløshed hos sælgeren eller hans ledende underordnede er ikke udelukket.

15. Pligt til at klage

a) Køber er forpligtet til straks at indberette klager over det udførte arbejde til sælgeren. Klagen indeholder en beskrivelse af manglen, der er så detaljeret som muligt, så sælgeren er i stand til at reagere tilstrækkeligt.

b) Hvis en klage er berettiget, er sælgeren forpligtet til at reparere varerne og om nødvendigt udskifte dem.

16. Gældende lovgivning og kompetent domstol

a) Hollandsk lov finder udelukkende anvendelse på enhver aftale mellem parterne.

b) Den nederlandske domstol i det distrikt, hvor Deluxerie er etableret / opretholder en praksis / har sit kontor, har enekompetence til at behandle tvister mellem parterne, medmindre loven foreskriver andet.

c) Anvendelsen af Wien-salgskonventionen er udelukket.

d) Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser betragtes som urimeligt byrdefulde i retssager, forbliver de øvrige bestemmelser i fuldt omfang.